Підписатись
Замовити дзвінок

Деякі психологічні особливості обдарованих дітей.

Що стосується психосоціального розвитку, то обдарованим дітям, як правило, властиві такі риси:

  • сильно розвинене почуття справедливості, що виявляється дуже рано;

  • дуже яскрава уява, в якій вимисел і реальність зливаються воєдино;

  • добре розвинене почуття гумору (обожнюють незгідності, гру слів і т. п.);

  • спроби вирішувати проблеми, що є не під силу;

  • перебільшені страхи й надмірне сприйняття невербальних проявів почуттів оточуючими, тобто підвищена вразливість і ранимість;

  • всепоглинаюча цікавість і розмаїтість інтересів;

  • іноді переривають дорослих, не дослухують відповідь на поставлене запитання, тому що люблять самостійно «докопуватись» до суті.

  • можливість і здатність у трирічному віці стежити за двома й більше подіями, що відбуваються;

  • здатність простежувати в ранньому дитинстві причинно-наслідкові зв'язки та робити висновки;

  • відмінна пам'ять, рання мова й абстрактне мислення;

  • уміння широко користуватись накопиченими знаннями;

  • схильність до класифікації та категоризації;

  • уміння ставити запитання та створювати складні граматичні конструкції;

  • підвищена концентрація на чому-небудь, ступінь заглибленості в задачу;

  • нелюбов до готових відповідей;

  • підвищена електрохімічна й біохімічна активність мозку.

  • можливість і здатність у трирічному віці стежити за

  • відмінна пам'ять, рання мова й абстрактне мислення;

  • уміння широко користуватись накопиченими знаннями;

  • схильність до класифікації та категоризації;

Фізичні характеристики обдарованих дітей так само різноманітні, як і самі діти. Два стереотипи-суперники: худий, маленький і блідий «книжковий хробак» в окулярах і міцний, високий, здоровий і красивий у порівнянні з однолітками дитина далекі від істини.

Можна послатись тільки на деякій грані обдарованості, про які часто згадують дослідники. Помічено, що дуже часто обдаровані діти в дитинстві більше не сплять, ніж сплять. А ось навички тонкої моторики, ручної роботи в обдарованих можуть бути менш розвинені в порівнянні з пізнанням. Це важливо враховувати, тому що нерівність у порівнянні з нормами розвитку часто веде до роздратування, що виявляється з боку дорослих, і росту залежності поведінки дитини.