Питання готовності дитини до школи виникає між шостим і сьомим роками життя. Адже в кожного – індивідуальний темп розвитку. Рішення про те, чи стане дитина в цьому році першокласником, батькам варто приймати разом зі спеціалістами – педагогами та психологами, – орієнтуючись, у першу чергу, на особливості розвитку малюка.
У процесі діагностики рівня готовності дитини до шкільного навчання ми досліджуємо пізнавальні психічні процеси дитини, рівень їхнього розвитку, найближчу зону розвитку для якісного оволодіння знаннями, розглядаємо особистісні якості дитини, її комунікативний та емоційний розвиток. Також визначаємо мотиви навчання, рівень інформованості дитини про школу, готовність взаємодіяти як з однолітками, так і з дорослими, що має велике значення у період адаптації до нового для дитини середовища.