Розвивальна програма «Дошкільна академія» (міні-сад) – це курс загальнорозвивальних занять для всіх вікових груп дітей, спрямованих на гармонійний розвиток дошкільника відповідно до вікових та індивідуальних особливостей.
Мета програми: розвиток пізнавальних процесів та здібностей, творчого мислення, сприймання, пам’яті, уваги, фантазії, набуття комунікативних навичок, що забезпечить нормальне самопочуття дитини у групі.
Програма реалізується в ігровій формі з використанням розвивальних ігор та вправ, базується на психолого-педагогічному вивченні кожної дитини.
Розвивальна робота з дітьми пронизує всі сфери їхнього життя і охоплює роботу як на заняттях, так і в повсякденному житті, проводяться різні форми дозвілля, прогулянки а також, у разі необхідності, індивідуальні заняття з психологом, логопедом.
Зміст розвивальної роботи: зробити з «добре» — «ще краще», спрямований на поступове заповнення прогалин у розвитку дітей і створення основи, на якій будується подальший розвиток творчих здібностей.
Поділ занять та ігрових вправ досить умовний. Практично не можна розділити розвиток сприйняття, мислення, мовлення, пам’яті, уваги, уяви, спочатку розвинувши одне, а потім інше. Чим би ми не займалися з дитиною, ми формуємо її психіку в цілому. Проте в розрізненні окремих груп завдань закладена логіка розвитку дитячої психіки: спочатку пізнавальна діяльність формується на перцептивному рівні, тобто на основі сприймання, потім спирається на уявлення, узагальнені образи, нарешті, на конкретному, а згодом й абстрактні поняття, закріплені у слові.
Розвивальна програма складена на основі базових стандартів дошкільної освіти, орієнтована на зміст державних програм навчання і виховання дітей дошкільного віку, може бути використана як для дітей з середнім рівнем, так і з підвищеним рівнем інтелектуального розвитку (за умови спрощення або ускладнення запропонованих ігор та завдань).
Програма охоплює переважно освітню роботу з дітьми, тобто їх навчання на заняттях, але багато видів запропонованих задач можуть включатися у вільну діяльність дітей. У роботі з дітьми педагоги використовують як традиційні педагогічні методи, так і інноваційні технології та авторські методики.
Навчально-розвивальна програма міні-садочка передбачає проходження чотирьох рівнів та оволодіння дітьми комплексом навчальних предметів.
Заняття проводяться разом з мамами. Основний напрям: сенсорний розвиток малюків (маніпулювання та ігри з предметами, знайомство з кольорами, формою, величиною навколишніх предметів, їх призначенням та використанням). А також:
Основний напрям: сенсорний, пізнавальний, фізичний розвиток (розвиток пізнавальних психічних процесів: відчуття, сприймання, мислення, уяви, пам'яті) та самостійності, ознайомлення з навколишнім світом, формування навичок образотворчої діяльності та елементарних математичних понять.
Основний напрям: всебічний, гармонійний розвиток дітей (розвиток розумових і спеціальних здібностей у різноманітних видах діяльності, розвиток наочно-образної уяви й пам'яті, формування сприйнятливості до вивчення іноземних мов. В програмі цього віку:
Основний напрям: підготовка дитини до навчання в школі – навчити дитину вчитися (розумовий, творчий, технічний та інтелектуальний розвиток дітей, розвиток творчої уяви, вольових процесів, уваги, креативності, зв'язного мовлення і дрібної моторики, дослідницьких вмінь, фізичний розвиток), а також формування навичок співпраці в колективі одноліток.