Знайомство з навколишнім світом має бути захопливим, радісним. У кожну мить навколо нас щось відбувається, щось змінюється і дуже важливо яким саме шляхом дитина засвоює ці знання.
В Центрі розвитку особистості «УнікУм» працює Клуб «Юний дослідник» (міні-лабораторія для дітей), де діти ознайомлюються з основами природничих наук (фізики, хімії, біології, астрономії), проводять нескладні досліди.
У процесі вільного експериментування створюються ситуації, які дитина вирішує шляхом дослідів, має можливість викликати або припинити певне явище, змінити його певним чином. А потім, під час аналізу, робить свої висновки, пізнає закони природи.
В процесі досліджень у дітей формуються уявлення про матеріали (тканина, папір, скло, пластик, метал, кераміка, поролон), природні явища (кругообіг води в природі, рух Сонця) і час (день-ніч, місяць, рік), про агрегатні стани води (град, сніг, крига, туман, роса, веселка), вони пізнають світ рослин, тварин та царство речей.
Юні дослідники отримують нову, а часом несподівану інформацію, встановлюють практичні зв’язки між власними діями та явищами навколишнього світу, тобто здійснюють відкриття, які зумовлюють перебудову як самих дій дитини, так і уявлень про навколишнє.
В результаті перетворень об’єкти розкривають нові властивості, які дають дитині можливості здійснювати нові, складніші перетворення.
Особливість експериментування дошкільнят – те, що для них важлива не мета, а сам процес, який забезпечує сміливість ідей і вибір засобів задоволення своєї допитливості. Така діяльність є вираженим моментом саморозвитку й один з основних шляхів розвитку пізнавальної мотивації.