Навчання в школі це захоплюючий процес пізнання нового. У поведінці дитини чим далі зростає доля її власної активності. Дуже яскраво виявляється пристрасне бажання спробувати себе у різних видах діяльності, починаннях, забавах. Вона відчуває потребу застосовувати і розвивати свої нові можливості.
Дітей, у яких виявляється високий рівень здібностей у певному виді діяльності, що визначається схильністю до її виконання і досягненні більш високих результатів у порівнянні з однолітками, вважають обдарованими. Активність таких дітей ніби вибудовується навколо улюблених занять. В цей час важливо не тільки виявити потенціал дитини, але й створити умови для всебічного, гармонійного розвитку – це завдання дорослих, що її оточують.
У процесі діагностики ми визначаємо рівень розвитку пізнавальних психічних процесів (відчуття, сприймання, пам’яті, мислення, уяви), здатність до творчості, мотивацію. Одночасно проводимо діагностику щодо виявлення розумових (академічних, інтелектуальних, творчих), комунікативних і спеціальних здібностей Це дозволяє визначити перспективу розвитку і, враховуючи індивідуальні особливості дитини, побудувати для батьків розвивальну програму, яка сприятиме реалізації потенціалу дитини.